El Nido

25 april 2015 - El Nido, Filipijnen

Hoiii, daar zijn we weer.

In Puerto Princesa hebben we onze eerste stranddag gehad; lekker beetje gehangen, gezwommen en Tanduay rum van Filipijnse bodem gedronken met wat locals. Prima spul overigens, die rum.
De dag daarna, 23 april, zijn we om 7 uur 's ochtends in een aircon busje gestapt die ons in 6 uurtjes over bergwegen naar onze huidige bestemming heeft gebracht; El Nido. Voor de geïnteresseerde: deze plek doet ons denken aan Thailand. De barretjes op 't strand, de vele sight-seeing tours, de mensen en de sfeer an sich. Het is hier een beetje primitief, tussen 6 's morgens en 2 's middags doen ze bijna nergens aan stroom, wifi verbindingen hier werken niet heul lekker en accomodaties zijn basic en klein. Toch liggen de prijzen van acco's en eten hier relatief hoog. Kakkerlakken in de kamer kregen we trouwens dan weer wel. Iehwl. De locatie van onze kamer is super, het zal misschien 30 meter lopen zijn totdat we met onze voetjes in het zand staan. Het weer tot nu toe is erg warm en er is volop zon, wat betekent dat de zonnebrand en Aloë Vera gel hier rijkelijk vloeien. Los van het eeuwige 'no thank you' zijn zweet, heet, schaduw, aircon en fan dan ook populaire woorden in onze vocabulaire. Het vervoermiddel wat we tot nu toe op de Filipijnen veel tegenkomen is de tricycle; een brommer met een soort zijspan, goed voor anderhalve westerse bil, waar een heel auto-achtig frame omheen is gebouwd. Deem is z'n telefoon al een keer verloren in dat ding omdat hij uit zijn zak was gegleden. Gelukkig kwamen we er snel achter en heeft hij door een heuse achtervolging in een andere tricycle onze chauffeur nog gevonden en z'n telefoon daar ergens van het bankje af gevist.
Gisteren hebben we een island hopping tour gedaan. Omdat die tours hier zo'n happening zijn is er vanwege de tientallen bootjes met toeristen vaak weinig idyllisch over van het anders zo prachtige tafereel. Wij hebben dit gelukkig anders kunnen doen omdat we een local spraken op het strand met wie we uit meerdere dagtours de leukste dingen hebben gecombineerd in 1 dagtour en hij ons op zo'n manier heeft rondgevaren dat we weinig anderen zijn tegengekomen. Het was echt een heerlijke dag met leuke spots die we hebben gezien en oh, wat is op het water zitten toch lekker. Je maakt het op zo'n andere manier mee, je ziet zoveel moois en de gevoelstemperatuur is top. Meteen ben ik ook weer enorm dankbaar voor alle mooie momenten die ik in mijn leven al op het water door heb mogen brengen met mijn familie en met vrienden.
In totaal zullen wij een week in El Nido verblijven. Je hebt hier de alom bekende Pukka bar aan het strand, waar ze de hele avond live reggae muziek spelen en waar je een prima happie en sappie kan doen. Hier zijn we dan ook zo nu en dan te vinden. Wat Deem graag nog even kwijt wil is dat de San Miguel biertjes hem heel goed smaken. Verder doen we lekker ons ding en hangen we een beetje rond in 't water, op een van de stranden, in onze kamer of ergens in een restaurantje.
We hopen dat daar alles goed gaat met iedereen en wensen jullie alvast veel plezier met koningsdag!

Verder nog een puntje van aandacht: naar het schijnt is de mobiele versie van deze website die je op Iphones ziet nogal crappy; je kan ook kiezen voor de desktop variant. Bonus daarvan is dat je ook de filmpjes kan zien, jeeeejj.

Liefde!

1. Derya:
    25 april 2015
    Hee Tess, echt super gaaaf!! Geniet van de zon zee strand
    Ik blijf je volgen erg leuk!!!
  2. Jade:
    25 april 2015
    Haha leuk geschreven! klinkt allemaal geweldig, kan me goed voorstellen dat onze westerse bipsen niet in zo'n karretje passen haha.
  3. Oma Jean:
    25 april 2015
    Idyllisch!! En lekkere visjes op t bord mmmm. Lijkt alsof jullie daar helemaal alleen zijn zeg. Tof om beetje deelgenoot te zijn via de verhalen en foto,s. Fijne week in El Nido, t nestje!
  4. June:
    25 april 2015
    Aawh klinkt echt super !! Geniet ervan met z'n 2tje geef m'n neef ook een dikke kus en ik blijf jullie zeker volgen
  5. June:
  6. Neelke:
    26 april 2015
    Wauw wat een prachtige foto's!! We zijn wel een beetje jaloers hier in de regen en de kou ;) geniet er maar goed van!! Xx
  7. Tante mona:
    5 mei 2015
    san miguel LIGHT?!! deem? whaaaa ja ja je wordt bijna 30! dan moet je op je lijn gaan letten hihi
    enjoyyy saampies! love&kisses
  8. Oma Jean:
    10 mei 2015
    Ik ben bij Marloes want Noa is jarig en zie hoe mooi jullie t daar hebben. Geniet maar volop! En ik hoop op de hoogte te blijven. lieve groet, oma Jean
  9. Clara:
    14 mei 2015
    We hebben weer volop genoten van de impressies van de laatste weken.
    Echt teen paradijs, daar bij jullie. Geniet ervan!! Wij zijn "begeistert" van het "Restaurant" in/aan het strand. COOL... :)